Join glenn
ConFusion går runt tack vare alla goa människor som väljer att arbeta med konventet.
Vill du vara med och skapa ett bättre ConFusion för dig själv och andra? Registrera dig i vårt personalsystem Glenn idag!
Varför jobba på confusion?
- Du får gratis entré och sovsal under ConFusion. Mer pengar till annat!
- Gratis mat i konventets restaurang, två mål mat varje dag.
- Du får en konvents-tröja och ett nyckelband! Fri merch som inte går att köpa annars.
- Efter att du arbetat dina pass är du fri att njuta utav resten av konventet. Se shower, cosplaya, spela TV-spel, eller bara häng med kompisar.
- Exklusiv personalyta där det finns soffor, snacks och läsk. Perfekt när du vill kunna softa lite.
- Du lär känna massvis av gôtt folk och får nya vänner! Finns det något bättre?
Att vara Arrangör
Som Arrangör på ConFusion har du lite mer ansvar och får samtidigt större chans att bidra till konventets innehåll och kvalitet. Du får även lite extra perks för ditt arbete.
- Betald resa till och från konventet. I stort sett en helt gratis helg!*
- Du får chans att köpa en Arrangörshoodie, som håller dig varm och ökar din coolhet med 27%
- Inbjudan till tackfest för alla Arrangörer i Göteborg efter konventshelgen.
Samordningsgruppen
ConFusions projektgrupp, som vi kallar för Samordningsgruppen eller SG, består av fem Samordnare som alla är övergripande ansvariga för en del av konventet. Samordnare arbetar under ledning av ConFusions evenemangsansvarige och tillsätts utav föreningens styrelse.
Samordnare rekryterar sina egna Arrangörer som planerar och utför olika uppgifter innan, under och ibland efter konventet. Rollen som Samordnare innebär bland annat att till hjälp för andra Arrangörer och sitt eget team, och medför ett stort ansvarstagande för att kunna utföra sitt uppdrag.
Även om det kan låta läskigt så är det bra att veta att det finns gott om erfarna personer att kunna prata med och få hjälp av, både tidigare Samordnare och givetvis Evenemangsamordnare. SG hjälper såklart varandra när det behövs och man är en del av ett team som stöttar och bollar idéer med varandra. Svåra beslut behöver man exempelvis aldrig ta på egen hand.
Nedan följer en kort beskrivning av de olika områdena som vi söker Samordnare till.
- Försäljning
Varje år har vi butiker, försäljare i Artist Alley, och andra externa försäljare som vill vara med på ConFusion. Vi kommer i år även att sälja egen merch och har för första gången på länge möjlighet till egen försäljning av mat, dryck och fika. Försäljning är ett område som är speciellt för många besökare.
- Infra
ConFusion är kanske inte den största organisationen inom konventsvärlden. Men utan Infrastruktur faller allt ganska snabbt. Detta område värnar om service gentemot besökare såväl som den egna personalen.
- Lokal
Bakom kulisserna jobbar Lokal med kontakt med hyresvärdar och annan personal kopplad till dessa. Området ansvarar även för säkerhet, besökarnas trygghet och välmående, samt att lokalerna är snygga och prydliga under hela tiden vi är där.
- Program & Aktiviteter
Detta område ansvarar för allt som besökare kan göra under ConFusion. Allt från lekar och spel till olika turneringar. P&A jobbar nära med föreningar och externa arrangörer som vill komma och göra saker under konventet, såsom anordna brädspelsbar eller karaoke.
- Scen & Cosplay
The show must go on! S&C ansvarar för allt som sker på scen, från shower till tävlingar. Cosplay är en stor del av vad som lockar besökare, och många vill tävla i olika former. Teamet jobbar nära med gäster och inhyrda akter som ska arbeta vid eller på scenen.
Hur söker jag till Samordnare?
- Skicka ansökan med personligt brev till event@confusion.nu eller via Glenn (länkad högst upp och längst ner då denna sidan), senast den 19 april.
- Du blir kallad till ett samtal med medlemmar i ConFusions styrelse. Det kan även ske innan sista ansökningsdag.
- Du blir kort därefter informerad om du blivit accepterad och till vilken roll.
- Om du tackar ja till roll som Samordnare, påbörjar arbetet tidigast 26 april.
Har du frågor? Kontakta Evenemangsamordnare på event@confusion.nu
Vad kan Jag jobba med?
FÖRSÄLJNING
Detta område ansvarar för alla butiker och försäljare under konventet. Är du service-minded och vill arbeta med en av de viktigaste och mest uppskattade delarna utav konventet? Då är Försäljning något för dig.
- Artist Alley
- Butiker
- Besökarnas försäljarbord
- CF-shoppen
INFRASTRUKTUR
Det krävs mycket arbete för att allt ska flyta på under konventet och hålla besökare och personal peppade och glada. Infrastruktur är vår frontend-division som håller ConFusion-maskinen igång. Oavsett om du vill vara ett ansikte utåt eller jobba bakom kulisserna så behövs du här.
- Dekor & Tryck
- Entré/Info
- Glenn-Force
- PersonalService
- Transport
LOKAL
Våra lokaler ska skötas och underhållas så att de är snygga, säkra och mysiga. Planering av möblemang och städning är deras uppdrag. Konventets tajtaste team? Vi har inte hört något annat.
- Sovalar
- Städteam
- Trygghet
MARKNADSFÖRING
Det här teamet är dom som ser till att konventet syns, hörs och förevigas! Det mesta utav deras arbete sker inför konventet, men är även dom som håller konventare och omvärlden uppdaterade med vad som sker på plats.
- Coverage
- Hemsida/Schema
- Sociala Medier
PROGRAM & ACTIVITY
Allt kul som sker på konventet ordnas utav detta dunderteam! Från lekar till cosplaypaneler, allt som besökarna kan vara en del av.
- Aktivitetsrummet
- Externa Arrangemang
- Gaming
- Meetups
- Paneler & Föreläsningar
SCEN & COSPLAY
Main Stage är deras domän. S&C ansvarar för cosplaytävlingar, gästakter och framträdanden på scen under ConFusion. Upplevelsernas och peppens hjärta, där besökarna samlas för skratt, jubel och glädje. Känner du hur scenen kallar dig?
- ConFerencierer
- Cosplay
- Scenshow
- Teknik
Visst låter det najs?
Klart det gör! Om du fortfarande undrar mer om något specifikt område, hittar du all information på Glenn. Registrera dig idag och ta första steget mot ett bättre ConFusion.